dimarts, 14 de desembre del 2010

L'aventura de la Vida

Esta Unitat Dídactica va dirigida a alumnes de l'últim curs del segon cicle d'educació infantil (5 anys). A estes edats, els xiquets/xiquetes comencen a fer-se preguntes sobre la sexualitat, la reproducció... Sobretot si tindran un germanet/a en breu o si l'han tingut fa poc.


OBJECTIUS:
-Permetre als xiquets, gràcies a l'actitud d'escolta del mestre, que plantegen les seues preguntes respecte a un tema que els preocupa molt: "el naixement".
-Donar peu a la investigació documental i motivar a escriure.
-Descobrir que som diferents.
-Aprendre a respectar als altres.
-Aprendre a adonar-se dels esdeveniments que marquen el creixement, i interrogar-se sobre el propi creixement i el del bebé, interrogar-se sobre la vida.
-Conéixer els fenòmens que es produïxen durant l'embaràs, (engreixa la panxa, creix el xiquet,...)
-Plantejar-se qüestions sobre el creixement.
-Descobrir les manifestacions de la vida en el cos.
-Conéixer el paper que
-Conéixer les cures que necessita el bebé i la dona embarassada, (alimentació, higiene,...)
-Saber cuidar un bebé, (aprendre a
-Valorar la igualtat d'hòmens i dones.
-Prendre exercixen tant el pare, com la mare, en el naixement del bebé. exercir les cures que necessita un bebé). consciència de les responsabilitats, que tenen tant el pare com la mare, en l'atenció del bebé.


CONTINGUTS
-Coneixement de les condicions físiques de la dona, que li permeten tindre un bebé.
-Cures que necessita la mare durant l'embaràs.
-Evolució del xiquet durant l'embaràs.
-Respiració i alimentació del bebé durant l'embaràs.
-Naixement del xiquet per mitjà del part.
-Cures que necessita el bebé, (què
-Creixement del bebé.:exercix el pare i la mare en l'origen d'un bebé. menja, cures d'higiene,...)

ACTIVITATS:
· ASSEMBLEA: Intentarem donar resposta a totes les preguntes que els sorgixen als xiquets respecte als beus d'on ha vingut el bebé? Com ha arribat a la panxeta de mamà? A papà no li creix la panxa? I la panxa de mamà, per què creix tant? Què passa dins de la panxa de mamà? Com creix el bebé ací dins? Com s'alimenta el bebé? Com respira el bebé? Per on ix el bebé? Com ix el bebé? Què menja el beu? Per què no menja el que jo? Per què menja tantes vegades? Per què no menja només? Per què porta bolquers? Per què no juga amb mi a la pilota? Per què ha crescut tant? Per què no té dents? Per què no té pèl? Per què no obri molt els ulls? Per què dorm tant?

· VISIONAT DE VÍDEO: Exposició d'un vídeo de dibuixos sobre la reproducció humana ("d'on venim?" http://www.youtube.com/watch?v=sfxaJsLS3Ho&feature=related) o Diapositives sobre la gestació d'un bebé.

VISITA: Un pare o una mare visita la classe amb el seu bebé. També procurarem que vinga una mare embarassada. Els visitants fan comentaris i es propicia el diàleg perquè els xiquets plantegen les preguntes que se li ocórreguen.

INVESTIGACIÓ: Cada xiquet busca a casa amb ajuda dels seus pares, materials relacionats amb els bebés, per a posteriorment fer un racó: revista, llibres, joguets, cintes…·

DIFERÈNCIES ENTRE SEXES: Observació de dos làmines grans amb les figures humanes, una d'un xiquet i una altra d'una xiqueta, i identificació de les diferències físiques i la pertinença de cada alumne de la classe, a un dels dos grups. Diàleg a partir de les diferències de les figures: Diferències visuals perceptives: a simple vista. Diferències secundàries.

Finalment, els alumnes es dibuixen a si mateixos (xiquet/ xiqueta), després dibuixaran al gènere contrari al seu.